Asiakaspalvelua
Asiakas astui sisään leipomon kakkukauppaan. Hän oli kuullut, että kyseisessä kakkukaupassa valmistetaan Roosanauha-täytekakuja. Sellaisia prinsessakakun näköisiä, joiden päälle on vaalenapunaisesta marsipaanista muotoiltu Roosanauha-logo. Vitriiniä silmäillessään hän ei nähnyt yhtään sellaista kakkua valmiina ja sanoi myyjälle "Haluaisin tilata Roosanauha-kakun".
Myyjä vastasi samantien: "No, se ei ole nyt kampajatuote." "Eikö sitä silti saa tilata?" - kysyi asiakas.
"Käyn kysymässä onko se mahdollista" - vastasi myyjä ja kipaisi takahuoneeseen.
"Joo - kyllä sen saa tilata, mutta se maksaa enemmän, kun se ei ole nyt kampanjatuote" - sai asiakas kuulla.
"Tilaan sen silti, vastasi asiakas ja tyytyväisenä nouti muutaman päivän kuluttua Roosanauha-kakun syntymäpäiväänsä juhlistamaan.
Voi hyvänen aika - miksi myyjät eivät kuuntele asiakasta. Milloin oppivat palvelemaan niin, että kertovat hinnan vasta silloin, kun asiakas sitä kysyy. Useimmiten myyjä "kailottaa" hinnan ennen kuin asiakas on ehtinyt sitä edes kysyä.